foodie weekend

Posted on by 2 comments

the two-day food binge started on Friday, after we got the fiance’s niece settled down at her university dorm. It wasn’t as though she’d never been in Perth before. haha it was just an excuse for us to get out and eat and places that we haven’t been to before! =P definitely helped that we had the Entertainment book and got a good discount out of those meals.

so anyways, the fiance’s niece is here in Perth for a year to study. and will be attending the wedding, so yay! More family at the wedding is always good =) Got the main stuff sorted out, and it was off to our place to figure out what was for dinner. We headed off to Bada Bing in Woodlands after some random selecting. haha. I’d been there before for a little farewell luncheon. I thought the food was good (not great), but the awesome Toblerone cheesecake is a different story. I had tried the Fish of the Day then, and didn’t think too much of it, though Renata’s fish dish (can’t remember what it was) looked tastier. Tried Jess’ seafood risotto and that was very good, none of that fishy/seafoody stench. Thought the boss’ pumpkin risotto tasted like cardboard though. haha.

We ordered a nice tasting platter, a seafood risotto (me), a lamb shanks risotto (Jolene), a scotch fillet (the fiance) and of course a Toblerone cheesecake (last two slices left too!).

Jolene & the tasting platter
Jolene & the tasting platter

 

you’d know that Donald has watched one too many episodes of MasterChef Australia when he starts attempting to talk like one of the judges and comment on the food. -_- ” the 25% discount made it worthwhile for the 3 of us. the two females in the party couldn’t finish their risotto, as good as they were =P I guess I’ll be having a fancy lunch today. heh.

next morning, all of us went out for yum-cha for brunch. mmM. I, of course, had to recommend the bestest tao huey in Perth (although it’s made out of a powdered mix..) haha. now that I’m psuedo back on a 5-day week, we’ll just have to get our yum-cha fix on another day (queueing with the rest of Perth I guess..sigh). Went shopping at Garden City for some groceries, and Jolene was looking for some boots. Well, the MYER stocktake sale was still on! She grabbed a pair of boots for a really good price, with a 60% discount?? She was initially reluctant about getting it cos it was gonna cost her $140 after a huge discount. It looked so good on her that I was willing to sponsor that $40 just so she could get the boots. haha. Turned out that there was a further 25%, so it was very close to her budget! Yay for discounts!  Sigh. I need shoes..and that hot pink Guess handbag. haha.

dinner was Japanese food at Hayashi Japanese Restaurant. We don’t spend alot of time eating at the south of the river (SOR), so we thought now that Jolene’s living SOR, we might as well try some food there. Verdict was the sashimi was very good, the mixed sushi platter was good, the soft-shelled crab tempura was great (great that they even served it but I’ve eaten better ones..), the mixed tempura was like any other, and the yaki udon tasted like beef hor fun except that the beef was cooked WAY much better. IMO..the sushi platter could have had a better mix of cooked and raw ingredients. Donald & I sorta exchanged a look when there were only two pieces of sushi in the platter that had cooked ingredients. Aku don’t eat raw fish lah. Well, okay, I tried the uramaki with some pieces of raw salmon innit. Had to be very distracted to ignore the fact that I’m eating raw fish..gah. Thankfully the roasted sesame seeds overpowered the taste (I don’t care but raw fish has a taste!! it’s not tasteless!)

Didn’t leave the restaurant feeling very full though. We could probably eat more (but that would be overeating), but you know, the ‘not-really-satisfied’ feeling? meh, ah wells. Probably won’t be returning anytime soon..well, not at that price.

Gonna have a quiet day today. I think. There’s probably gonna be abit of a debate on which photos to pick! How to narrow down 15 photos out of over 300 photos?!

2 comments on “foodie weekend

  1. Hello Justine and Donald!

    Great job, Justine, with this website and having the idea as a starter!

    Kathleen and I wish that you enjoy the lead up to your wedding (like “food tasting”, “butterflys in the stomach”, and you, Justine, depositing all your money into some Swiss Number Account 🙂 ) in full and that your nervousness will fade into true happiness on the day you say “yes” to each other!

    Having a website like this one will make an excellent diary and will cause many giggles, especially after some time passed by.

    Imagine you look back to the comments in 10 years time!

    And that’s the most important ‘ting’ to stay happy in a partnership: to be able to giggle with and about each other!

    We are sure the both of you can make ‘anyting’ happen!

    Two giggling Tinggys get their ting together to produce a third Ting! :-))

    T2Ys
    K+N

  2. Found this one yesterday about what makes couples stay together:

    http://www.msnbc.msn.com/id/31906226/ns/health-behavior/

    So, watch these parents.. 🙂 lol
    n.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

two + seven =